.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحليل زيباکلام از تغييرات در حزب موتلفه

شمال نیوز: يک استاد دانشگاه با اشاره به برخي موضع گيري‌هاي جديد اعضاي حزب موتلفه اسلامي با رد احتمال تغيير ديدگاه اين حزب سياسي گفت: بنده معتقد نيستم که شاهد تولد يک موتلفه جديد هستيم چرا که هيچ دليل خاصي وجود ندارد که موتلفه در جهان بيني‌اش نسبت به مسائل سياست داخل ايران دچار تغيير و تحول شده باشد.


به گزارش شمال نیوز، دکتر صادق زيباکلام تحليلگر مسائل سياسي، با بيان اين مطلب در گفت وگو با فرارو گفت: با اين حال آنچه که اکنون از موضع گيري‌هاي اخير برخي از اعضاي موتلفه و به طور مشخص آقاي حبيب الله عسگراولادي و تبعاتي که اين سخنان و موضع گيري‌ها داشته، بروز پيدا کرده نشانه ديگري است از عقب ماندگي سياسي در جامعه ايران.

وي افزود: اين عقب مندگي سياسي و عدم توسعه يافتگي سياسي در جامعه ايران است که وقتي تشکلي همچون موتلفه با نيم قرن سابقه فعاليت سياسي که همچون جبهه ملي و نهضت آزادي فعاليت سياسي‌اش به 10، 15 سال قبل از انقلاب اسلامي باز مي‌گردد، نظري مخالف اصولگريان ارايه مي‌کند با انگ و اتهاماتي مورد حمله و هجمه قرار مي‌گيريد.

اين استاد دانشگاه تصريح کرد: تا پيش از اين اگر عضوي از موتلفه اسلامي همچون حبيب الله عسگراولادي موضع گيري شجاعانه‌اي در دفاع از موسوي و کروبي نمي‌گرفت يقينا نه موتلفه اسلامي و نه اعضاي او همچون حبيب الله و اسدالله عسگراولادي با اتهاماتي همچون عامل انگليس و مرتبط با دشمنان روبرو نمي‌شدند و اسناد و مدارکي بر عليه آن‌ها برملا نمي‌شد.

زيباکلام با تاکيد بر اينکه چنين پديده‌اي نادري تنها در ايران ظهور و بروز پيدا مي‌کند گفت: اين نوع برخورد‌ها با منتقدان، با همراهان ديروز که امروز منتقد شده‌اند، هرگز در ترکيه، پاکستان، هند، برزيل، آرژانتين و... که کمي از آزادي سياسي و توسعه يافتگي سياسي برخوردارند ديده نمي‌شود. وي افزود: برخوردي که امروز با موتلفه به دليل دفاع حبيب الله عسگراولادي از موسوي و کروبي مي‌شود و اين حزب و اعضاي آن از سوي برخي تندروهاي نزديک به دولت مورد هدف قرار مي‌گيرد مشابهه برخوردي است که ديروز با علي اکبر هاشمي رفسنجاني شد و پيش از آن نيز با مرحوم مهندس مهدي بازرگان.

اين تحليلگر مسائل سياسي ادمه داد: متاسفانه جريانات تند رو، چه چپ و چه راست در اين 33 سال گذشته به هيچ عنوان تاب و تحمل انتقاد را نداشته‌اند و حاضر نيستند که ذره‌اي صداي مخالفان را بدون آنکه واکنش غير منطقي از خود نشان دهند بشنوند.

وي تصريح کرد: اين جريانات نشان داده‌اند که اگر حرف و سخني برخلاف نظر وعقيده آن‌ها بيان شود سخنران آن را به خاک سياه مي‌نشانند، آن‌ها نمونه هم ازاين نوع برخورد‌هايشان کم به جا نگذاشته‌اند، مهم‌ترين آن‌ها برخوردي است که با هاشمي رفسنجاني شده است، سياستمداري با 60 سال سابقه فعاليت سياسي، با جايگاهي رفيع نزد بنيانگذار انقلاب اسلامي.

زيباکلام تاکيد کرد: ترديد نبايد کرد که اتفاقي که اخيرا براي موتلفه و اعضاي آن افتاده است پايان ماجرا نخواهد بود و‌‌ همان برخوردي که جريانات تندروي اصولگرا با همسنگر خود يعني موتلفه کرده‌اند؛ تشکلي که روزي براي دفاع از آن‌ها حاضر شد از حق و حقيقت بگذرد و مصلحت را قرباني حقيقت کند، هاشمي رفسنجاني را بر محمود احمدي‌نژاد در سال 84 ترجيح دادند و در سال 88 چشم بر حقايق ببندند؛ مشابه همان برخورد را باز هم عليه منتقدان ديگرشان خواهند کرد.

وي با تاکيد بر اينکه اين سرنوشت همه کساني است که روزي چشم بر حق و حقيقت بستند گفت: موتلفه اکنون خوب مي‌داند که تاوان چه چيزي را پس مي‌دهد اين حزب ريشه دار و اعضاي آن قرباني مواضع واقعگرايانه و شجاعانه‌شان نشده‌اند بلکه آن‌ها توان چشم بستن بر روي حقيقت به خاطر مصالح و منافع سياسيشان را پس مي‌دهند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.676 seconds.